Přihlaste se ke službě zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem a neplaťte poplatek za úhradu poštovní poukázkou
Od letošního roku došlo ke zrušení bezplatných poštovních poukázek. Za úhradu daně prostřednictvím poštovní poukázky bude nově Česká pošta účtovat cenu podle platného ceníku poštovních služeb. Finanční správa proto doporučuje poplatníkům přihlásit se ke službě zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem a následně zvolit některý ze způsobů bezhotovostní úhrady daně. Přihlášení k této službě je třeba provést do středy 15. března 2023. V květnu pak daň zaplatíte pohodlně například pomocí QR kódu.
Pokud se ke službě zasílání údajů pro platbu daně z nemovitých věcí e-mailem přihlásíte, každoročně obdržíte před splatností první splátky daně e-mail. V jeho příloze bude ve formátu PDF uvedena kompletní informace pro placení daně, tj. výše stanovené daně, výše nedoplatku či přeplatku a údaje pro placení daně včetně QR kódu. Takto poskytnuté údaje se v ničem neliší od těch, které jsou standardně předtištěny na poštovních poukázkách.
Zaplatit daň potom můžete snadno prostřednictvím internetového bankovnictví nebo mobilních platebních aplikací. V případě neuhrazení daně v zákonem stanoveném termínu obdržíte na vámi určenou e-mailovou adresu vyrozumění o nedoplatku.
Jak se k této službě přihlásit?
Stačí, když se do 15. března 2023 přihlásíte pomocí formuláře Žádost ve věci zasílání údajů pro placení daně z nemovitých věcí e-mailem. Ve formuláři uvedete jednu e-mailovou adresu, na kterou chcete informace pro placení daně zasílat. Tuto žádost je nutné vyplnit a podat místně příslušnému správci daně. Pokud jste poplatníkem daně z nemovitých věcí u více finančních úřadů, musíte podat vyplněnou žádost každému finančnímu úřadu zvlášť.
Službu může využít každý poplatník daně z nemovitých věcí, který nemá zřízenu službu placení daně prostřednictvím SIPO.
Více informací naleznete na webových stránkách Finanční správy: www.financnisprava.cz/email.