Pozvánka na veřejnou konzultaci ke sběru individualizovaných dat za zaměstnance
Generální finanční ředitelství zve odbornou veřejnost na veřejnou konzultaci k zefektivnění agendy závislé činnosti a sběru individualizovaných dat za jednotlivé zaměstnance.
Cílem veřejné konzultace je získat informace o praktických zkušenostech odborné veřejnosti a identifikovat rizika a případné omezující podmínky týkající se (zejména) procesu oprav údajů ze strany původce dat (zaměstnavatele), která by měla být pro futuro zasílána na jednotné úložiště. Z něho pak budou dle svých oprávnění čerpat data jednotlivé orgány veřejné moci (MPSV, ČSSZ, ÚP, FS, ČSÚ) ve vazbě na projekt Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů.
Opravy zjištěných chyb mají zásadní dopad do dat již dříve nahlášených zaměstnavatelem a mohou zpětně ovlivňovat mnoho dalších údajů (např. výpočet náhrad, statistické údaje zasílané ČSÚ). Za stěžejní považujeme zejména diskusi, k jakému okamžiku je změna údaje přiřazena v mzdové evidenci a jakým způsobem je hlášena příslušným institucím (tj. zpětně do období vzniku události nebo v okamžiku zjištění chyby). Řešení dané problematiky nebude dopadat pouze do činnosti Finanční správy, předpokládáme, že je třeba zohlednit i požadavky jiných orgánů veřejné moci.
Setkání registrovaných účastníků proběhne ve středu 4. 10. 2023 od 11:00 (odhadovaná doba konání max. 2 hodiny) v budově sídla Generálního finančního ředitelství na adrese Lazarská 15/7, Praha 1, k dispozici bude rovněž odkaz do MS Teams.
V případě Vašeho zájmu o aktivní zapojení do veřejné konzultace potvrďte svoji účast do 2. 10. 2023 na e-mailovou adresu tiskove@fs.mfcr.cz a vyplňte formulář. Účast bude s ohledem na kapacitu omezena na 20 osob.