Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu | Přejít k vyhledávání

Převodní ceny 2025

NSS zamítl kasační stížnost daňového subjektu ve věci stanovení převodních cen. Správce daně postupoval dle NSS při jejich stanovení správně, když aplikoval transakční metodu čistého rozpětí a ukazatel ROTC, jenž zahrnuje rovněž náklady na materiál. Nezávislý subjekt by zcela jistě požadoval zvýšení své ziskovosti, resp. do své ziskové přirážky kalkuloval i skutečnost, že se použitý materiál stává jeho vlastnictvím, a tudíž za něj nese určitou odpovědnost, byť omezenou, což odvolací orgán zohlednil.

NSS zamítl kasační stížnost daňových orgánů na DPPO. Správce daně upravil základ daně daňového subjektu dle § 23 odst. 7 ZDP o odměnu (výnosový úrok) za vázání finančních prostředků v nakupovaných zásobách, kdy tímto de facto poskytl daňový subjekt spřízněné společnosti úvěr. Dle NSS se správce daně nepokusil o náležité zjištění referenční ceny a výběr adekvátního vzorku srovnatelných transakcí a ani neuvedl, zda, resp. proč srovnávací vzorek nebylo možné sestavit. Aplikaci úrokové sazby USD LIBOR správcem daně tak shledal NSS nedostatečně odůvodněnou.

NSS zamítl kasační stížnost daňového subjektu ve věci stanovení převodních cen na DPPO. Daňové orgány postupovaly dle NSS při jejich stanovení správně, když aplikovaly transakční metodu čistého rozpětí a ukazatel ROTC, jenž zahrnuje rovněž náklady na materiál. Nezávislý subjekt by zcela jistě požadoval zvýšení své ziskovosti, resp. do své ziskové přirážky kalkuloval i skutečnost, že se použitý materiál stává jeho vlastnictvím, a tudíž za něj nese určitou odpovědnost, byť omezenou, což odvolací orgán zohlednil.

NSS zamítl kasační stížnost správce daně a potvrdil závěry KS v Ostravě ve věci DPPO. Dle NSS správce daně při stanovení ceny obvyklé dle § 23 odst. 7 ZDP u reklamních plnění nezahrnul do referenčního vzorku též smlouvy, které byly sjednány v běžných obchodních vztazích mezi odběratelem reklamy a jejím zprostředkovatelem, příp. nezohlednily ani běžnou provizi zprostředkovatele. Dle NSS již samotné zprostředkování služeb je nutné považovat za jistou přidanou hodnotu. NSS dodal, že v daném případě se jednalo o běžný obchodní model (poskytovatel, zprostředkovatel, odběratel), při kterém nedocházelo k opakovanému přeprodeji reklamy.

2025 2024