NSS zamítl kasační stížnost daňového subjektu ve věci odvodu za porušení rozpočtové kázně a potvrdil tak závěry správce daně o neoprávněném rozdělení předmětu veřejné zakázky. Tím, že daňový subjekt nerespektoval podmínky dotace stanovující limit pro přímé nákupy v rámci Programu švýcarsko-české spolupráce a zadal zpracování e-learningových textů bez provedení výběrového řízení dvěma konkrétním autorům, vyloučil jakékoliv soutěžní prostředí. S odkazem na usnesení rozšířeného senátu ze dne 30. 10. 2018, č.j. 1 Afs 291/2017-33 pak NSS připomněl, že o porušení rozpočtové kázně se bude jednat i tehdy, pokud porušení podmínek nemělo vliv na účel dotace. Dále se NSS vyjádřil k zásadě legitimního očekávání, jíž se příjemce dotace může dovolávat, je-li mu poskytnuto ze strany příslušného orgánu konkrétní a kvalifikované (vážné) ujištění, že jeho počínání není v rozporu s podmínkami poskytnuté dotace. To se však v posuzovaném případě nestalo. Závěrem NSS uvedl, že v nyní řešené věci nebyly splněny podmínky pro aplikaci výzvy k vrácení dotačních prostředků podle § 14f zákona o rozpočtových pravidlech, když poskytovatel dotace neprováděl vlastní kontrolu, ale porušení rozpočtové kázně bylo autoritativně zjištěno až v průběhu daňové kontroly.