Aktuálně vyhlášená výběrová řízení
Generální finanční ředitelství vyhlašuje výběrové řízení na pozici:
Referent/ka hospodaření s majetkem státu
Úřad:
Generální finanční ředitelství
Místo výkonu
ČESKÉ BUDĚJOVICE
- komplexně zajišťuje agendu centrálního nákupu kancelářského materiálu pro finanční správu
- eviduje, spravuje a posuzuje požadavky v objednávkovém systému
- připravuje podklady pro plán centrálních nákupů
- připravuje podklady pro zadávání veřejných zakázek a komplexně zajišťuje zakázky malého rozsahu (VZMR) na dodávky v rozsahu stanoveném vnitřním předpisem
- koordinuje a zabezpečuje dodávky
- provádí dílčí úkony při likvidaci faktur a kontroluje věcnou správnost realizované hospodářské operace
- zajišťuje plnění nebo uplatnění práv či povinností vyplývajících ze smluvních vztahů
- navrhuje stanovení standardů v oblasti vybavení služebních působišť, resp. pracovišť
- vzdělání: vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu nebo vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu
- praxe v oblasti hospodářské správy, nákupů spotřebního materiálu, veřejných zakázek, obchodně - právních vztahů, rozpočtu či financování
- aktivní znalost práce s PC, MS Office (Excel, Word, Outlook)
- schopnost samostatné i týmové práce
- analytické a logické myšlení
- dobrý písemný i ústní projev
- pečlivost, spolehlivost, zodpovědnost
- aktivní přístup, časová flexibilita a ochota se vzdělávat
- znalost zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů - výhodou
- znalost zákona č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), ve znění pozdějších předpisů - výhodou
- znalost zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě a o změně některých zákonů (zákon o finanční kontrole), vč. prováděcí vyhlášky č. 416/2004 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhodou
- znalost zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, vč. prováděcí vyhlášky č. 410/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhodou
- znalost zákona č. 219/2000 Sb., o majetku ČR a jejím vystupování v právních vztazích, ve znění pozdějších předpisů - výhodou
- bezúhonnost
- místo výkonu: České Budějovice
- platové zařazení: platová třída 12
- předpokládaný den nástupu: 1. 1. 2026
- pracovní poměr v režimu zákoníku práce (obsazení pracovního místa na dobu určitou 1 rok, s možností prodloužení na dobu neurčitou)
- stabilní zaměstnání ve státní správě
- pružná pracovní doba
- 25 dní dovolené
- příspěvek na stravování
- výhody plynoucí z kolektivní smlouvy: 5 dní volna z důvodu indispozice, příspěvek z FKSP
a další zaměstnanecké benefity
Přihlášky do výběrového řízení
formou strukturovaného profesního životopisu zaměřeného na předchozí praxi a motivačního dopisu zasílejte
do 28. 11. 2025
na e-mail: Marie.Sucha@fs.gov.cz a v kopii Renata.Rajnova@fs.gov.cz
do předmětu e-mailu uveďte: VŘ 700798 (PP)
nebo na adresu:
Generální finanční ředitelství
Ing. Renata Rajnová
Mánesova 1803/3a
370 01 České Budějovice
kontaktní osoba: Ing. Renata Rajnová
telefon: 953 110 320
Finanční správa České republiky si vyhrazuje právo vyzvat k účasti ve výběrovém řízení, které se koná za účelem přijetí zaměstnance do pracovního poměru, pouze uchazeče, kteří vyhověli podmínkám výběrového řízení (vzdělání, praxe), případně bez výběru konkrétního uchazeče výběrové řízení ukončit.
Osobní údaje uchazečů budou zpracovány v souladu s platnými právními předpisy a budou evidovány výhradně pro účely tohoto výběrového řízení. Po jeho ukončení budou spolu se spisem výběrového řízení archivovány a následně skartovány v souladu se Skartačním řádem Finanční správy České republiky. Výsledek výběrového řízení nezakládá právní nárok uchazeče na přijetí do pracovního poměru nebo na jmenování na vedoucí pracovní místo. Pracovní poměr se zakládá pracovní smlouvou mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem a vzniká dnem, který je sjednán v pracovní smlouvě jako den nástupu do práce. Finanční správa České republiky respektuje požadavky genderové rovnosti, zajišťuje při výkonu práv a povinností rovné zacházení se všemi uchazeči. Pod pojmem uchazeč se rozumí uchazeč nebo uchazečka v závislosti na podání přihlášky do výběrového řízení mužem nebo ženou a obdobně pro další pojmy totožného charakteru. Finanční správa České republiky nevede evidenci životopisů zájemců o zaměstnání.
Odměňování zaměstnanců Finanční správy České republiky se řídí platnými právními předpisy pro pracovněprávní a služební vztahy:
1)pracovní místo: zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů; nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů; nařízení vlády č. 590/2006 Sb., kterým se stanoví okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci; nařízení vlády č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů;
2) služební místo: zákon č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů; nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů; nařízení vlády č. 135/2015 Sb., o dalších překážkách ve státní službě, za které přísluší státnímu zaměstnanci plat; nařízení vlády č. 302/2014 Sb., o katalogu správních činností, ve znění pozdějších předpisů. Ve Finanční správě České republiky mají zaměstnanci v pracovním poměru zvýšené povinnosti v souladu s § 303 a § 304 zákona č. 262/2006 Sb., zákoník práce, ve znění pozdějších předpisů.