Vyjádření Finanční správy k nepřiměřeně tvrdému postupu vůči poplatníkovi
Reakce Finanční správy na informace z článku: Stát pomohl. Restauratér požádal úřad o odklad platby DPH, finanční úřad mu obstavil byt
Finanční úřad pro Moravskoslezský kraj tento případ ihned po získání informace prověřil a okamžitě telefonicky kontaktoval jak daňovou poradkyní, tak restauratéra, aby je informoval o tom, že rozhodnutí o zřízení zástavního práva bylo zrušeno. Dále dle zjištění finančního úřadu došlo v tomto případě k nepřiměřeně tvrdému postupu vůči podnikateli, kterému vznikl nedoplatek na dani z přidané hodnoty z důvodu nuceného uzavření provozovny.
„Finanční správa se za tento nepřiměřený postup omlouvá. S okamžitou platností jsem pověřila ředitele Finančního úřadu pro Moravskoslezský kraj, aby prověřil postupy svých podřízených úřadů. Takováto situace se už nesmí opakovat. Finanční úřady pracují v současné době v nouzovém režimu a to může zapříčinit, že informaci konkrétní zaměstnanec dostane, avšak seznámí se s ní se zpožděním“, uvedla generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Generální ředitelka Finanční správy si od vedení úřadu vyžádala informaci o výsledku prověření postupů při zajištění nedoplatků. Právě z důvodu zjištění, zda k obdobným necitlivým a tvrdým zásahům nedošlo také v jiných případech, jsou kontrolovány postupy úřadu z přelomu března a dubna.