Provoz na finančních úřadech po skončení nouzového stavu
S postupným uvolňováním opatření souvisejících s ukončením nouzového stavu obnovuje Finanční správa provoz na finančních úřadech a v následujících dnech začnou zaměstnanci postupně provádět i běžnou kontrolní činnost.
V současné době jsou podatelny finančních úřadů otevřeny v úřední dny (pondělí, středa) od 8:00 do 17:00 hod. Na finančních úřadech jsou také vyhrazené speciální prostory, kde probíhají jednání s daňovými subjekty. Od 1. června budou správci daně běžně kontaktovat a zvát vybrané daňové subjekty a poplatníky na osobní setkání a nejpozději od 1. července bude na všech finančních úřadech obnoven normální režim provozu, který byl před vyhlášením nouzového stavu, a to pouze za zvýšených hygienických opatření.
„Jednáme v souladu s opatřeními vlády a postupně obnovujeme provoz našich pracovišť. Musíme najít rovnováhu mezi tím, aby veřejnost mohla na úřadech pohodlně vyřídit své záležitosti, ale zároveň mezi tím, abychom zabezpečili ochranu zdraví veřejnosti a našich zaměstnanců,“ doplnila k provozu na finančních úřadech generální ředitelka Finanční správy Tatjana Richterová.
Od pondělí 18. května 2020 byl obnoven provoz územních pracovišť pracujících v režimu 2+2, která byla dočasně uzavřena v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu. Tato pracoviště jsou v provozu v úředních dnech, a to v pondělí a ve středu v době od 8:00 hod. do 17:00 hod. Výjimkou zůstává územní pracoviště v Novém Boru, které se stěhuje do nových prostor a bude otevřené od 25. května 2020 na nové adrese v ulici T. G. Masaryka 46.
V každém kraji je až do odvolání prozatím otevřena pouze jedna daňová pokladna. Seznam pracovišť Finanční správy s otevřenou pokladnou je dostupný zde. Finanční správa se tímto opatřením chce vyvarovat tvořením větších počtů lidí v souvislosti s placením daně z nemovitých věcí. Tuto daň lze uhradit bezhotovostně z účtu, případně v hotovosti na pobočkách České pošty.
Finanční správa však nadále doporučuje ke komunikaci se správcem daně využívat dálkové formy komunikace. Pro odevzdání daňových přiznání a jiných podání je ideální využít datové schránky nebo poštovní služby. Na finančních úřadech jsou také stále dostupné sběrné boxy, do kterých poplatníci odevzdají svá podání bez nutnosti osobní návštěvy úřadu.