Finanční správa ČR usnadní placení správních poplatků a nedoplatků ve vymáhání
Novou možnost jak zaplatit správní poplatek nabídne Finanční správa naplno od nového roku. Jedná se o možnost zaplacení prostřednictvím platební karty na terminálech v budovách územních pracovišť finančních úřadů. Daňovým poplatníkům vyřizujícím zpoplatněné podání se tím rozšíří možnost úhrady správního poplatku o bezhotovostní transakci platební kartou. Prostřednictvím platební karty budou také moct přijmout platbu vymáhaného nedoplatku exekutoři Finanční správy a otevře se tak rychlá a efektivní cesta, jak se může daňový dlužník svého, často nedbalostí vzniklého, nedoplatku zbavit i v průběhu samotného jednání s exekutorem.
Již nyní mohou tento způsob zaplacení vyzkoušet poplatníci na Územním pracovišti pro Prahu 1 a na Územním pracovišti v Českých Budějovicích v rámci „pilotního provozu“. Od nového roku 2019 se služba rozšíří do všech územních pracovišť v ČR s pravidelným provozem.
„Zaplacení správního poplatku prostřednictvím platební karty je dalším krokem, který zajišťuje občanům i organizacím širší možnosti při plnění daňových povinností. V případě daňových nedoplatků nám jde zejména o možnost dlužníka vyřešit situaci přímo při jednání s exekutorem, třeba v jeho vlastní provozovně,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.
Platební terminály jsou prostředkem pro přijetí platebního příkazu plátce k bezhotovostní transakci. Počet plateb uskutečněných prostřednictvím platebních karet v ČR velmi rychle stoupá a Finanční správa se tak připojuje k tomuto trendu nabídkou na poli poplatkové povinnosti, a také nabídkou pro rychlé a účinné řešení při vymáhání daňových nedoplatků.
Daňový řád umožnil tento způsob placení s účinností od 1. 7. 2017, správce daně zveřejní podmínky pro placení na úřední desce.