Autentizační údaje k EET si zatím vyzvedla jen čtvrtina podnikatelů, Finanční správa proto do konce února rozšiřuje úřední hodiny
Prvním krokem přípravy ke správnému evidování tržeb je právě podání žádosti o autentizační údaje. O autentizační údaje k evidenci tržeb lze žádat buď elektronicky, a to výhradně na stránkách Daňového portálu, prostřednictvím EPO formuláře žádosti, který je nutné podepsat pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky, anebo osobně na kterémkoliv územním pracovišti finančního úřadu. Jiným způsobem podanou žádost o autentizační údaje (například datovou schránkou nebo v listinné podobě) nelze vyřídit.
Pomocí autentizačních údajů se lze přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde si podnikatel po přihlášení zaeviduje své provozovny a následně vygeneruje certifikát pro evidenci tržeb, který je nutno nainstalovat do pokladního zařízení.
Podnikatelé si mohou správné nastavení a funkčnost spojení pokladního zařízení se systémem evidence tržeb ověřit buď v ostrém nebo v ověřovacím módu produkčního prostředí. Pokud zvolí ověřovací mód, tyto zprávy se kontrolují při příjmu, odesílá se odpověď, ale neukládají se v databázi Finanční správy, proto jsou vhodné pro testovací účely.
Obchodní činnosti, spadající do druhé vlny, jsou uvedeny v Klasifikaci ekonomických činností (NACE) v kódu 45.1, 45.3, 45.4, 46 a 47. Jedná se například o „kamenné“ prodejny, pojízdné prodejny, e-shopy, podomní prodejce a další. Naopak prodej vlastních výrobků do této vlny nespadá.
Kompletní informace o evidenci tržeb naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete v sekci Nejčastější dotazy podnikatelů.