Informace o technické realizaci Elektronické evidence tržeb a zpřesnění nákladů
„Oproti původně zvažovanému záměru vybudování úplně nového komplexního systému e-tržeb na „zelené louce“, přistoupila Finanční správa s ohledem na hospodárnost, efektivitu a účelnost vynakládaných prostředků k realizaci technického řešení e-tržeb formou maximálního využití stávající technické infrastruktury“, řekl generální ředitel Generálního finančního ředitelství Martin Janeček.
Část technického řešení e-tržeb bude představovat upgrade stávajícího automatizovaného daňového informačního systému (ADIS). V praxi jde o začlenění technického řešení e-tržeb do již fungujících modulů ADIS, jako například do Daňového portálu, Daňové informační schránky, spisové evidence, evidence kontrolních úkonů, což umožní efektivní využití existující infrastruktury ADISu. Toto řešení je v souladu se zákonem o utajovaných informacích, kdy dodavatel systému ADIS disponuje stupněm utajení „tajné“.
V rámci technické realizace e-tržeb a jeho provozu bude Finanční správa dále spolupracovat se státním podnikem Státní pokladnou Centrem sdílených služeb (SPCSS). SPCSS zajistí služby provozu na základě in-house zadávání. Dále pro zabezpečení technického řešení bude využito otevřených výběrových řízení v oblasti dokoupení zbývající infrastruktury a upgrade ADISu. S ohledem na výhradní autorská práva dodavatele ADISu bude upgrade zadán formou jednacího řízení bez uveřejnění, a bude představovat náklad maximálně 50 mil. korun.
Uvedený způsob technické realizace projektu e-tržeb umožní snížení celkových nákladů na jeho vybudování a prvních 5 let provozu nejméně o 250 mil. korun oproti původně rozpočtované částce 1,2 mld. korun. Tato úspora spočívá zejména ve využití stávající infrastruktury ADISu oproti původně zvažovanému záměru.