Zjednodušení elektronické komunikace s finanční správou
Zcela novou možnost elektronické komunikace spustila v těchto dnech Finanční správa ČR pro daňové poplatníky. K tomu, aby mohli platně poslat písemnost svému správci daně, nepotřebují uznávaný elektronický podpis. Úplně postačí, když vlastní datovou schránku, kterou zcela zdarma zřizuje Ministerstvo vnitra ČR.
Jak funguje nová komunikace se správcem daně v praxi?
Poplatník vyplní příslušný elektronický formulář v aplikaci „Elektronická podání pro Finanční správu“ (dostupné na internetové adrese: www.daneelektronicky.cz) a pro odeslání písemnosti klikne na tlačítko „Ověření identity přihlášením do datové schránky“.
Systém se automaticky přesměruje na internetové stránky Datových schránek, kde se poplatník přihlásí způsobem, jakým se běžně přihlašuje do své datové schránky. Tím dojde k „podepsání“ a následně k řádnému odeslání podání správci daně.
Díky napojení na registr majitelů datových schránek si správce daně může on-line ověřit identitu podávajícího, tudíž není již nutný uznávaný elektronický podpis poplatníka.
Finanční správa navíc usnadňuje majitelům datových schránek přístup do další užitečné aplikace finanční správy, a to do Daňové informační schránky. Na přihlašovací stránce zvolené aplikace stačí pro vstup kliknout v záložce „Datovou schránkou“ na tlačítko „Přihlásit“.
K čemu slouží Daňová informační schránka?
V Daňové informační schránce se poplatník například dozví, jaké informace jsou shromážděny u správce daně v jeho spisu a na osobním daňovém účtu. Může si tak lépe ohlídat své daňové povinnosti.
Podrobnější informace o Daňové informační schránce jsou zveřejněny na internetových stránkách finanční správy na adresách:
http://epodpora.mfcr.cz/media/co_je_to_dis.pdf
http://epodpora.mfcr.cz/26-1271.html
http://epodpora.mfcr.cz/26-365.html
https://adisdpr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/auth/podminky.faces