Nezapomeňte si vyzvednout autentizační údaje.
Před přijetím první evidované tržby je nutné získat autentizační údaje, které slouží k přihlášení do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde si po přihlášení podnikatel zaeviduje své provozovny a vygeneruje digitální certifikát. Požádat o autentizační údaje je možné elektronicky, prostřednictvím Daňového portálu (EPO žádost) s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky nebo osobně (ústně do protokolu) na libovolném územním pracovišti finančního úřadu.
Finanční správa apeluje na podnikatele, aby neodkládali podání žádosti o autentizační údaje na poslední chvíli. Poplatníci, kteří si zvolí osobní podání žádosti o autentizační údaje, mohou využít rozšířených úředních hodin na územních pracovištích finančního úřadu, bez ohledu na místní příslušnost. Od 21. 11. 2016 do 2. 12. 2016 budou pro tyto účely územní pracoviště otevřena pro veřejnost ve dnech pondělí až čtvrtek od 8.00 do 18.00 hod. V pátek pak od 8.00 do 16.00 hod. Upozorňujeme, že územní pracoviště s omezeným provozem v Blatné a Vodňanech budou otevřena pouze ve dnech pondělí a středa od 8.00 do 17.00 hod.
Kompletní informace o evidenci tržeb naleznete na www.etrzby.cz. Velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete zde: http://www.etrzby.cz/cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu, případné konkrétní otázky jsou navíc zodpovídány na infolince Finanční správy tel. číslo 0225 092 392.
Již od 1. 11. 2016, kdy byl spuštěn pilotní provoz, si mohou podnikatelé zkoušet zasílání účtenek a zhodnotit, zda jim jejich pokladní zařízení správně funguje.